Content Finder


Nieuws | All
Nieuws

Lay’s Maak de Smaak – The Battle

  16-01-2012


Lay's Maak de Smaak was in 2010 een krakend succes met meer dan 675.000 smaakinzendingen en 6 miljoen verkochte zakken van de drie finalesmaken. De campagne bracht het chipsmerk dichter bij de consument. Geen wonder dat Nederland vanaf 16 januari wederom wordt uitgedaagd om een nieuwe smaak Lay's chips te bedenken en mee te helpen kiezen. Leuk: dit jaar kan iedereen in online 'Battles' nog meer helpen mee bepalen welke drie finalesmaken straks in augustus in de winkel komen te liggen. De uiteindelijke winnende smaak is vervolgens vanaf november 2012 een jaar lang als Limited Edition te koop. De winnaar die deze smaak heeft ingezonden, verdient 25.000 euro én 1% van de omzet van 'zijn' chips tijdens dat eerste jaar.

Lay's Maak de Smaak kende in 2010 een spannende climax, toen Patatje Joppie het in de finaleronde won van Nr.66 Babi Pangang en Mango Red Chilli. Die finaleronde was een groot succes: in de twee maanden dat het publiek de winnaar mocht bepalen, werden van de finalesmaken maar liefst 6 miljoen zakken verkocht en werden 210.000 online stemmen uitgebracht. Het leverde winnaar Peter Bogaard behalve Bekende Nederlander-status, een prijs op van 25.000 euro én 1% van de omzet van 'zijn' chips in 2011.

Nieuw: The Battle

Het succes van deze eerste editie heeft Lay's doen besluiten om dit jaar een nieuwe Maak de Smaak competitie uit te schrijven. Vanaf 16 januari kan iedereen weer zijn of haar idee voor een nieuwe chipssmaak insturen op www.lays.nl en kans maken op 25.000 euro én 1% van de omzet van de nieuwe smaak. De Maak de Smaak competitie krijgt dit jaar een spannend nieuw element: online Battles. Daarmee krijgt het Nederlandse publiek nu nóg meer invloed op de smaken die in de finale komen en dus ook op de uiteindelijke winnaar.

Nog meer invloed van het publiek

Juryvoorzitter Joop Braakhekke legt uit: "Iedereen die dit jaar via de website een smaak instuurt, krijgt direct andere ingezonden smaken in een Battle tegenover elkaar te zien, waarbij je kunt aangeven welke van die twee smaken je het lekkerst lijkt. Alle ingezonden smaken komen in deze online Battles aan bod. Deze Battles worden willekeurig gekozen en iedere smaak komt even vaak aan de beurt. Uit de online Battles blijft uiteindelijk een Top-1000 van smaken over. De jury kiest daaruit haar Top 8. Het Nederlandse publiek kiest daaruit weer twee finalisten. Wij als jury voegen daar nog een derde finalist, een zogeheten 'wildcard' aan toe."

Massaal proeven

Net als vorig jaar zorgt Lay's ervoor dat de drie finalesmaken straks tijdelijk echt in de supermarkt komen. Het Nederlandse publiek kan de smaken vanaf augustus massaal proeven en bepalen wie de winnaar wordt. Het eerste deel van de competitie duurt van 16 januari t/m 4 maart. Dan kan Nederland smaken insturen en worden de online Battles gespeeld. De drie finalesmaken liggen vanaf augustus van dit jaar in de winkel.

Wil jij inspraak in wat de nieuwe Lay's Chipssmaak wordt?
Ga dan nu naar www.lays.nl en laat The Battle beginnen!

Over PepsiCo

PepsiCo biedt 's werelds grootste portefeuille van merken in voeding en dranken.
De divisies Frito-Lay, Quaker, Pepsi-Cola, Tropicana en Gatorade bieden honderden smakelijke producten waar consumenten in meer dan tweehonderd landen van genieten. Jaarlijks worden van 18 productcategorieën van PepsiCo ieder een miljard dollar verkocht in de detailhandel. In totaal realiseerde PepsiCo in 2008 een omzet van meer dan 43 miljard dollar.

Wereldwijd werken er bij PepsiCo 198.000 mensen samen aan duurzame groei onder het motto Performance with Purpose. PepsiCo neemt zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid door een breed assortiment gezonde, gemakkelijke en lekkere producten te bieden, zijn milieubelasting te verminderen en een werkomgeving te bieden die diversiteit hoog in het vaandel heeft.

Meer informatie kunt u vinden op www.pepsico.nl en www.pepsico.com.