Helpen bouwen aan een duurzaam voedselsysteem


Ons bedrijf verbindt mensen via enkele van 's werelds grootste merken en meest geliefde voedsel en dranken. Dagelijks nuttigen consumenten overal ter wereld, in ruim 200 landen en gebieden, meer dan een miljard keer PepsiCo-producten. We streven ernaar om onze wereldwijde schaal voor goede zaken te gebruiken en onze producten te creëren op een manier die onze consumenten, onze leveranciers, onze gemeenschappen en onze planeet ten goede komt -onderdeel van onze missie Creëer meer glimlachen bij elke slok en elke hap.
PepsiCo streeft naar transparante duurzaamheidsrapportage. De voortgang van onze duurzaamheidsreis wordt geschetst in ons laatste Duurzaamheidsrapportage 2018. Een afzonderlijk metriekblad bevat gedetailleerde informatie over de prestatie ten opzichte van onze duurzaamheidsdoelstellingen van de afgelopen 3 jaar.
Voor informatie over ons bestuur, management, programma's, voortgang en volgende stappen op het gebied van duurzaamheidskwesties kunt u terecht op onze website over milieu-, sociale en bestuurlijke onderwerpen of onze Global Reporting Initiative (GRI)-index downloaden voor een samenvatting van de informatie.

Onze duurzaamheidsreis


Tot op heden heeft onze duurzaamheidsreis tot positieve veranderingen geleid voor onze consumenten, onze gemeenschappen en onze planeet. Om meer te weten te komen over de voortgang van onze duurzaamheidsdoelstellingen, download onze Duurzaamheidsrapportage 2018.

2018 Hoogtepunten van de vooruitgang op het gebied van duurzaamheid


Landbouw 
Sinds 2018 is 51 procent van onze directe grondstoffen uit de landbouw afkomstig uit duurzame landbouw** via ons programma voor duurzame landbouw.
Meer informatie over ons programma voor duurzame landbouw.

*Percentpunt(en)
**"Duurzaam ingekocht" verwijst naar het voldoen aan de onafhankelijk geverifieerde, sociale, ecologische en economische principes van het programma voor duurzame landbouw van PepsiCo, dat beste praktijken en positieve resultaten voor boeren, gemeenschappen en de planeet mogelijk maakt.

Water 
In 2018 hebben we meer dan 1,1 miljard liter water aangevuld door middel van projecten voor het behoud van stroomgebieden in gebieden met een hoogwater risico over de hele wereld.
Lees meer over onze waterbijvulprogramma's.

Verpakking 
In 2018 hebben we ons een nieuwe doelstelling gesteld om tegen 2025 25 procent gerecycled materiaal in onze plastic verpakkingen te gebruiken, een nieuwe stap in de richting van een wereld waarin plastic nooit afval hoeft te worden.
Lees meer over hoe wij aan een wereld bouwen waar plastic nooit afval hoeft te worden.

Product 
In 2018, had 44 procent van onze drankenportfolio ≤100 calorieën aan toegevoegde suikers per portie van 35 cl.,**vooruitgang richting onze doelstelling van ≥67 procent in 2025.
Lees meer over hoe we de keuzes verbeteren in onze portfolio.

*Percentpunt(en)
**Onze Top 26 Drankenmarkten, die 80% van ons wereldwijde drankvolume vertegenwoordigen vanaf 2018.

Klimaat
In 2018 hebben we de BKG-uitstoot van Scope 3 met ongeveer 2,2 miljoen ton verminderd (basislijn 2015). Dit betekent ongeveer 7 procent vooruitgang in de richting van onze doelstelling voor 2030 om de absolute uitstoot van broeikasgassen in onze hele waardeketen te verminderen.
Lees meer over hoe we oplossingen implementeren om de klimaatverandering aan te pakken.

Mensen
In de loop der jaren hebben we verdere vooruitgang geboekt in de richting van een meer divers bedrijf. In 2018 is 40 procent van onze wereldwijde managementposities in handen van vrouwen, waarmee we dichter bij onze doelstelling van 50 procent in 2025 zijn gekomen.
Lees meer over onze inzet voor diversiteit en betrokkenheid in ons Diversiteitsverslag 2018.

Back to top